Aplinkos apsaugos agentūra pernai liepą pristatė „Žaliojo uosto“ idėją. Žaliojo uosto projekto pagrindinis tikslas – sustiprinti Klaipėdos uosto lyderystę Baltijos regione, ženkliai sumažinti aplinkos taršą ir pagerinti gamtinę bei gyvenamąją aplinką Klaipėdos regione, Kuršių mariose ir Baltijos jūroje, suvienijant visas interesų grupes bei sutelkiant jų pastangas šiam bendram tikslui pasiekti. Projekto įgyvendinimas sustiprins uosto patrauklumą investuotojams bei leis naująją lyderystę įtvirtinusiam Klaipėdos uostui tapti sektinu pavyzdžiu likusiam Baltijos jūros regionui. Įgyvendinus siūlomą viziją bus žengtas svarbus žingsnis Žaliojo kurso link.
Siekdama įvertinti, ar Klaipėdos uosto įmonės laikosi aplinkos ministro patvirtintų minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas, Aplinkos apsaugos agentūra pradėjo ant paviršių nusėdančių suspenduotų kietųjų dalelių kiekių, sudėties ir šaltinių tyrimus. Gegužės 18–20 d. buvo iškabinti pasyvieji kaupikliai nusėdančių suspenduotų kietųjų dalelių surinkimui AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), UAB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „BEGA“ ir UAB Birių krovinių terminalo teritorijose bei už jų veiklavietės ribų, taip pat paimti krovinių ir įmonių teritorijose ant paviršiaus nusėdusių dalelių ėminiai.